본문 바로가기

공부/천일문 기본

171~ 243

171. My mother looked satisfied with my test results.

나의 엄마는 만족하는거 같았다 나의 시험 결과에


172. Prices seem to be stable these days.

가격은 안정되 보였다 요즘에는


173. He grew excited about setting up a new computer in his room.

그는 흥분되었다 그의방에 새 컴퓨터가 설치되는것에 대해


174. The little boy kept crying for some more cake.

어린 소년은 계속 울었다 케익을 더달라고


175. He sat reading comic books all day long.

그는 앉아서 읽었다 만화책을 하루종일


176. My grandmother died knowing that she was greatly loved.

나의 할머니가 죽었다 그녀가 대단히 사랑받는다는것을 알고있는채로


177. The Incan city lay hidden from the world in jungle-covered mountains.

인카 도시는 숨겨진채로 있었다 세상으로부터 정글로 덮인 산악지대에


178. The answer appears to be wrong.

그 대답은 틀린거같다


179. A beautiful girl happened to sit by me in the train.

아름다운소녀가 우연하게 앉았다 내옆에 기차에서


180. Most UFO pictures turn out to be fake.

대부분의 미확인 비행물체 사진은 판명되었다 가짜로


181. The best way to predict the future is to invent it.

미래를 예언하는 최선의 방법은 그것을 창조하는것이다

 

182. The important thing is that we love each other.

가장 중요한것은 우리가 서로를 사랑하는것이다

 

183. This book is of great use to me.

이 책은 대단히 유용하다 나에게


184. Preserving our cultural heritage is of utmost importance.

보존하는것은 우리 문화유산을 가장 중요하다


185. Education's purpose is to replace an empty mind with an open one.

교육의 목적은 대체하는것이다 텅빈 마음을 열린 마음으로

 

186. All you have to do is to study as hard as you can.

니가 해야만할 모든것은 이렇게 하는 것이다 니가 할수있는 공부를 열심히 


187. Perhaps the worst sin in life is knowing right and not doing it.

아마 인생에서 최고의 죄는 올바른걸 알면서 행하지않는것이다


188. Our mission is not changing the world but changing ourselves.

우리의 임무는 세상을 바꾸는게아니라 우리자신을를 바꾸는것이다

 

189. The problem is who will tie the bell around the cat's neck.

문제는 누가 종을 달것인가다 고양이 목에


190. We all have ability. The difference is how we use it.

우리는 모두 능력을 갖고있다 차이는 우리가 그것을 어떻게 사용하는가이다


191. Our homeroom teacher appointed me Class Secretary for this semester. 

우리 담임은 나를 임명했다 학급서기로 이번 학기


192. Experience makes even fools wise.

경험은 만든다 바보 조차 지혜롭게

 

193. Many people consider Beethoven one of the finest composers of all time.

많은 사람들은 생각한다 베토벤을 최고의 작곡가중 하나로 역사상


194. A desire to learn makes the act of studying and learning a delight.

배움에 대한 욕망은 만든다 공부하고 배우는 행동을 즐겁게


195. I don't find him an easy person to get along with.

나는 생각하지않는다 그가 어울려 지내기 쉬운사람이라고

 

196. We think her suitable for the job.

우리는 그녀를 생각한다 잘어울린다고 그일에

 

197. The pot calls the kettle black. 

냄비가 주전자보고 검다고 한다


198. Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy, and wise.

일찍 자고 일찍 일어나는것은 만든다 사람을 건강하고 부유하고 지혜롭게


199. The flood left 9 people dead and 700 homeless.

홍수는 남겼다 9명의 사망자와 700명의 집을 잃은 사람을


200. After hours of discussion we finally found ourselves in agreement.

몇 시간의 토론후에 우리는 마침내 깨달았다 우리자신이 합의에 이르렀다는것을


201. By resting our bodies, we keep ourselves in good physical condition.

우리 몸을 휴식함으로써 우리는 우리자신이 좋은 육체 상태를 유지할수있다


202. I want you to keep your promise.

나는 원한다 너가 너의 약속을 지키길

 

203. I told him to hold his tongue.

나는 말했다 그에게 그의 입을 다물라고


204. I asked my friend not to be late for the movie tomorrow.

나는 내친구에게 요청했다 늦지말라고 내일 영화에


205. At the beginning of class, my teacher always reminds us to switch our cellphones off.

수업시작때 나의 선생님은 항상 상기시킨다 우리에게 우리의 휴대폰 끄라고


206. She advised me to buy the light blue shirt instead of the dark blue one.

그녀는 나에게 조언했다 밝은 파란색 셔츠를 사라고 짙은 파란색 셔츠 대신에


207. I got him to wash my car.

나는 그에게 시켰다 내차를 새차하게


208. The rain caused the river to overflow.

그비는 만들었따 강을 넘치게


209. I persuaded her to change her mind.

나는 설득했다 그녀를 마음을 바꾸라고


210. Parents often expect their children to do better than they did.

부모들은 자주 기대한다 그들의 아이들이 더잘하기를 그들의 예전보다


211. The teacher encouraged her students to read as many good books as possible.

그 선생님은 권장했다 그녀의 학생들에게 책을 읽으라고 많은 좋은 책을 가능한한


212. Questions lead you to examine an issue that otherwise might go unexamined.

질문은 이끈다 너를 어떤 문제를 조사를하게 만약 그렇지 않다면 조사하지 않고 지나갈만한


213. What made you think so?

무엇이 만들었니 너를 그럿게 생각하게


214. We could see the rockets separate from the shuttle.

우리는 볼수있다 로켓이 불리되는것을 우주선으로부터


215. Let me know what you want for your birthday present.

내가 알도록 허락해주세요 니가 뭘원하는지 너의 생일 선물로


216. You can lead a horse to water, but you can't make him drink.

너는 이끌수있다 말을 물가로 하지만 너는 할수 없다 그가 마시게

 

217. I'll have him call you back as soon as he comes back.

내가 하겠다 그가 너에게 다시 전화하게 그가 돌아오자마자


218. These illustrations will help readers understand the story.

이 삽화들은 도움이 될것이다 독자들이 이해하는데 이야기를


219. She would sit by the window and watch people pass by.

그녀는 창가에 앉아 지켜보곤 했다 지나가는 사람들을


220. I heard the door open and saw a shadow walk into the room.

나는 들었다 문이열리는소리를 그리고 보았다 그림자가 방안으로 들어가는것을


221. I felt my heart beat with fear.

나는 느꼇다 내가슴이 뛰는것을 두려움때문에


222. Did you notice anyone leave the house?

너 눈치챘니? 누군가 그집을 떠나는것을


223. We watched the sun rising over the sea.

우리는 지켜보았다 태양이 떠오르는것을 바다넘어로

 

224. She kept me talking on the phone for half an hour.

그녀는 나를 유지시켰다 전화로 대화하게 30분간


225. I saw some little fish swimming about in the water.

나는 보았다 몇마리의 어린 물고기가 수영하는것을 물속 여기저기서 


226. She felt her face turning red.

그녀는 느꼇다 그녀의 얼굴이 붉어지는것을


227. She didn't notice the boy waiting for her in front of her house.

그녀는 알아차리지못했다 그소년이 그녀를 기다리는것을 그녀의 집 앞에서


228. I observed someone coming toward me in the dark.

나는 관찰했다 누군가 다가오는것을 내쪽으로 어둠속에서


229. He caught her speaking ill of him.

그는 잡았다 그녀가 말하는것을 그를 나쁘게


230. The woman left her baby crying.

그 여자는 내버려두었다 그녀의 아기가 우는것을


231. I've just got my laptop working again after a reformat of the hard disk.

나는 방금 막 만들었다 내 노트북이 다시 작동되게 하드디스크를 리포멧한 후에


232. I can't have you smoking at your age.

나는 허락할수 없다 너가 담배피는것을 너의 나이에


233. I saw the man carried to the hospital.

나는 보았다 그남자가 옮겨진것을 병원으로


234. He had his tooth pulled out.

그는 그의 이를 뽑았다


235. I heard my name called.

나는 들었다 내이름이 불려진것을

 

236. At the end of my journey to India, I had a picture taken in front of the Taj Mahal.

내인도 여행의 끝무렵에 나는 사진을 찍었다 타지마할 앞에서

 

237. He had his wallet stolen on the bus yesterday.

그는 그의 지갑이 훔쳐졌다 버스에서 어제


238. I already have my bags packed for the trip tomorrow.

나는 이미 나의 가방을 싸두었다 내일 여행하기위해

 

239. I can't make my voice heard because of the noise.

나는 만들수없었다 내목소리가 들리게 소음때문에


240. Can you get your work done in two days?

너는 할수있나요? 너의 일을 끝내는것 2틀안에


241. I'll keep my fingers crossed.

나는 유지할것이다 내손가락 꼬는것을(행운을빈다 good luck)


242. You'd better leave the story untold.

너는 더좋겠다 내버려두는게 이야기를 말해지지 않게


243. I want this work finished by the end of this month.

나는 원한다 이 일이 끝나기를 이번달 안에

'공부 > 천일문 기본' 카테고리의 다른 글

244~ 318  (0) 2015.12.22
121~ 170  (0) 2015.12.16
072~ 120  (0) 2015.12.15
천일문 기본편 054~ 071  (0) 2015.12.14
천일문 기본 022~053  (0) 2015.12.12