본문 바로가기

공부/천일문 기본

121~ 170

121. I have decided to study hard from now on.

나는 결정했다 공부를 열심히하기로 지금부터


122. The traffic light tells us when to cross the road.

신호등은 우리에게 말해준다 언제 길을 건널지

 

123. She wants to take a trip around the world.

그녀는 원한다 세계일주를 하기를 

 

124. He promised to call me every week.

그는 약속했다 나에게 전화할것을 매주


125. I don't know what to do.

나는 뭘해야 할지 모르겠습니다


126. Aesop's fables teach people how to live their lives well.

이솝 우화는 사람들에게 가르쳐준다 인생을 어떻게 잘 살아가야할지를


127. Can you tell me which bus to take to get to City Hall?

나에게 말해주실래요 어떤버스를 타야 시청으로 가는지


128. A prescription tells you when to take your medication and how much to take.

처방전은 당신에게 말해준다 당신이 약을 언제먹고 얼마나 먹어야하는지


129. I enjoy having time to myself.

나는즐긴다 나의 시간을 갖는것을

 

130. I remember seeing her before.

나는 기억한다 전에 그녀를 만난것을

 

131. You had better avoid eating too much at night.

너는 피하는것이 좋다 너무 많이 먹는 것을 밤에


132. Would you mind turning the radio down?

당신은 꺼리시겠습니까? 라디오 소리 줄이는것을

 

133. I'll never forget hearing this music for the first time.

나는 절대 잊지못한다 이음악을 처음 들은것을


134. I regret going to the movies yesterday instead of preparing for the exam.

나는 후회되었다 어제 영화보러간게 시험준비 대신에


135. The copy machine didn't work so I tried pressing the start button.

복사기가 작동하지않았다 그래서 난 시도해봤다 시작버튼을 누르는것을


136. We couldn't stop laughing because the comedy show was so funny. 

우리는 웃는것을 멈출수없었다 왜냐하면 코메디쇼가 너무우껴서


137. Don't put off until tomorrow what you can do today.

미루지마라 내일까지 니가 오늘 해야할 일을


138. Edwin Hubble discovered that the universe is getting bigger.

에드윈 허블은 발견했다 우주가 점점 커지는것을


139. Do you think (that) I should go on a diet?

너는 생각하니 내가 다이어트 해야된다고?

 

140. I believe that success is a journey, not a destination.

나는 믿는다 성공은 여정이지 목적지가 아니다

 

141. Psychologists remind us that most of us use only about 10 percent of our mind's capacity.

심리학자들은 우리에게 상기시켜준다 우리들 대부분은 오직 10퍼센트를 사용한다 우리들 정신 능력의

 

142. I wonder if you can go to the concert with me this Saturday.

나는 궁금하다 니가 갈수있는지 이번주 토요일에 콘서트를 나와 갈수있는지 

 

143. People may doubt what you say, but they'll always believe what you do. 

사람들은 의심할수도있다 당신이 말하는것을 그러나 그들은 항상 믿는다 당신의 행동은


144. Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.

인생은 초콜릿 박스와 같다 너는 알지못한다 어떤것을 얻을지


145. I don't know why she had to leave me at that time.

나는 모른다 그녀가 왜나를 떠났는지 그당시에


146. Tell me which of the two colors you like better.

나에게 말해줘 두색중 어느게 더 좋은지


147. He thought it better to tell the truth.

그는 그것이 더 좋다고 생각했다 진실을 말하는것이


148. I made it clear that I objected to the proposal.

나는 그것을 명확하게 했다 내가 그제안에 반대하는것

 

149. I found it difficult to finish the task in two hours.

나는 그것을 어렵다고 생각했다 일을 두시간 안에 끝내는것


150. He considered it best to say nothing about the matter.

그는 그것을 최선이라고 생각했다 그문제에대해 말하지않는것


151. I make it a rule to keep a diary every day.

나는 규칙으로 삼고있다 매일 일기쓰는것을

 

152. I think it worth helping others.

나는 그것을 가치있다고 생각한다 다른사람을 돕는것


153. Write it on your heart that every day is the best day of the year.

그것을 너의 마음에 새겨라 모든날은 최고의날이다 연중

 

154. I take it for granted that opportunities don’t always last.

나는 그것을 당연하게 여긴다 기회라는것은 항상 지속되는것은 아니라고

 

155. You should bear it in mind that time and tide waits for no man. 

너는 그것을 마음에 새겨야한다 세월은 사람을 기다려주지 않는다


156. Children like talking about themselves.

아이들은 좋아한다 이야기하는것을 자기자신에대해

 

157. It is true that history repeats itself.

그것은 진실이다 역사가 반복되는것은


158. Jack is looking at himself in the mirror, and adjusting his tie. 

잭은 바라본다 거울속 자신을 그리고 그의 타이를 조정했다


159. I will devote myself to something that makes my life more interesting.

나는 헌신할것이다 나자신을 어떤것에 나의 인생을 보다 흥미롭게 만드는것에


160. The publisher insisted on changing the book title.

출판자는 주장했다 책제목을 바꿀것을

 

161. The future depends on what we do in the present.

미래는 의존한다 우리가 현재 무엇을 하느냐에


162. The sun is shining brightly behind the clouds.

태양은 밝게 빛나고있다 구름 뒤에서

 

163. We are looking forward to seeing you again. 

우리는 기대한다 다시 너를 보는것을 


164. We can promote the welfare of humankind by making peaceful use of atomic energy.

우리는 인류의 복지를 증진시킬수있다 평화롭게 사용함으로써 원자 에너지를


165. In traveling abroad, it is necessary to know something of foreign customs.

해외 여행할때는 필수적인데 그것은 외국에관습에 대해 뭔가를 아는것


166. I am afraid of hurting her feelings.

나는 걱정된다 그녀의 감정을 다치게 할까봐


167. I admire him in that he has overcome his physical disability.

나는 존경한다 그를 그가 극복했다는 점에서 그의 육체적 장애를


168. I'm pretty busy (in) preparing for the final exam.

나는 꽤 바쁘다 마지막시험을 준비하느라

 

169. The humble priest spent the rest of his life (in) caring for the poor and the sick.

겸손한 사제는 그의남은 여생을 보냈다 가난한 사람과 아픈 사람을 돌보는데

 

170. Sarah had difficulty (in) finding a hat in her size.

사라는 애먹었다 모자를 찾느라 그녀에 사이즈에 맞는

'공부 > 천일문 기본' 카테고리의 다른 글

244~ 318  (0) 2015.12.22
171~ 243  (0) 2015.12.18
072~ 120  (0) 2015.12.15
천일문 기본편 054~ 071  (0) 2015.12.14
천일문 기본 022~053  (0) 2015.12.12